Nader die einde van die Afrikaanse koerante?!

Plaatje Nuus24 met Opinieplatform en MaroelaMedia

Die webwerwe van die meeste Afrikaanse koerante word gesluit. Die webwerwe van Beeld, Die Burger, Volksblad en Rapport word op 1 Oktober saamgebring in een betaalde webwerf, Netwerk24.

Dit beteken dat net Die Son se mobiele webwerf en Republikein se webwerf bly bestaan as gratis aanlyn Afrikaanse koerantwebwerwe. Dit is nog onduidelik wat daar gebeur met Nuusflitse, voorheen Nuus24.

Die berig kom skaars ‘n jaar nadat Beeld, Volksblad en Die Burger se nuwe betaalde webwerwe aanlyn gegaan is. Laasjaar is Nuus24 geïntegreer in die webwerwe om so ‘n konstante nuusvloei te skep.

Die berig dat dié koerantwebwerwe nou gesluit word, beteken dat die “nuwe” stelsel nie gewerk het nie. Media24, die eienaar van die koerante, het ‘n fout gemaak. En nou probeer hy dit regstel.

Maar weer gaan hy misluk. En die redes hoekom is steeds dieselfde…

Die mees gehoorde kritiek is dat Media24 te min voeling het met die wense en standpunte van sy lesers het. By die veranderings in die medialandskap wat betref die Media24-koerante is dit baie duidelik sigbaar: sonder konsultasie word oor sake besluit. Waar die betaalmuur op die koerantwebwerwe gelate geaksepteer is, het Media24 se planne om Volksblad se verspreidingsgebied te verklein ten gunste van Beeld groot weerstand opgeroep. AfriForum moes publieke druk gebruik om dit te keer.

Dit is duidelik dat Media24 geen lesers- of gebruikersklankgroep het nie. En as dit al bestaan, is dit seker magteloos.

Tweedens roep die stigting van Netwerk24 weer dieselfde vrae op. Waar kom die besluit vandaan? Wat is die redes om die koerante se webwerwe te sluit? Weer bly Media24 stil. Baie stil. En stil bly is die grootste fout in hierdie eeu van kommunikasie en gedeelde inligting.

‘n Derde fout is die merkname. Netwerk24 is ‘n nuwe handelsmerk, sonder enige aansien, beeld en krag. Nuus24 was maar seker die sterkste aanlyn Afrikaanse handelsmerk, totdat dit deur Nuusflitse vervang is. Nuusflitse was aansienlik swakker, aangesien dit geen eie tuiste gehad het, behalwe op Facebook, waar dit die blad van Nuus24 oorgevat het.

Dat die handelsmerke Beeld, Die Burger, Volksblad en Rapport aanlyn verdwyn, is ‘n slegte ding vanuit sakeperspektief. Van die handelsmerke is meer as 100 jaar oud en generasies het daarmee groot geword. Kyk hoeveel mense sê nog TV1 vir SABC1 of Afrikaanse Diens vir Radio Sonder Grense. Baie baie. Om ‘n handelsmerk te vestig is een van die moeilikste stappe in die sakelandskap. Buitendien gaan die koerante se naam nie skielik Netwerk24 wees nie. Dit maak dit net moeiliker om die handelsmerk te vestig. Dit is die vraag om ‘n mens nog die verband tussen die aanlyn handelsmerk Netwerk24 gaan sien en die ‘aflyn’ koerante.

Die stigting van Netwerk24 bevestig net hoe diep die vier koerante saamwerk. En Afrikaanssprekendes wil nie een mening hoor nie, hulle wil debat tussen verskillende menings sien. En om so’n volwasse te kan voer, het die Afrikaanse medialandskap meer diversiteit nodig, eerder as eendersheid.

Die stigting van Netwerk24 lyk nie ‘n oplossing te wees vir die huidige krisis by Media24 se Afrikaanse koerante. Ek dink dit gaan net vererger.

En Maroela Media lag.

Maroela Media aanlyn belangriker as Afrikaanse koerante

Nuus24, Opinieplatform en Maroela Media se logo’s (Foto: DAO)

Volgens data van Effective Measures en Alexa, twee instansies wat internetverkeer dop hou, het die webwerf van Maroela Media ‘n groter aantal besoekers as die webwerwe van die meeste Afrikaanse koerante. Maroela Media se webwerf trek meer besoekers as die webwerwe van Die Burger, Volksblad, Die Son, Rapport en Republikein (van Namibië). Slegs die webwerf van Beeld is trek meer besoekers.

Die oprigting van Maroela Media, wat hierdie week 3 jaar bestaan, was ‘n poging om die Afrikaanse medialandskap te diversifiseer. Tot 2011 was Naspers en die SAUK die grootste rolspelers in Suid-Afrika, terwyl Naspers (sedert 2007) ‘n 50% aandeel in Republikein het.

Die Afrikaanse nuusredaksies van die Naspers-koerante is ver met mekaar geïntegreer, dieselfde geld vir die SAUK se radio- en tv-redaksie. Dit beteken dat daar 3 groot nuusredaksies was wat onafhanklik van mekaar opereer: Naspers-blaaie, die SAUK en Republikein.

Maroela Media het daarin geslaag om suksesvol ‘n nuwe onafhanklike nuusredaksie op te rig. Dit is die eerste nuwe onafhanklike Afrikaanse nuusredaksie in meer as 35 jaar. Die vorige oprigting van ‘n nuusredaksie met betekenis, was Republikein, wat na die breuk met die Nasionale Party en die Nasionale Pers se koerante in Suidwes-Afrika, opgerig is.

Ander nuusredaksies het gekom en gegaan – maar geen van hulle kon ooit Naspers se Afrkaanse koerante verslaan nie.

Die opkoms van Maroela Media beteken dat daar sedert die ondergang van Perskor weer redelike mededinging is in die Afrikaanse mediawêreld.

Maar ons mag nie te vroeg juig nie. Naspers het nog steeds ‘n moerse oorwig in die koerantwêreld. En derduisende Afrikaanssprekendes het nog altyd geen toegang tot Afrikaanse nuus. En dit vererger net met die SAUK se besluit om die Afrikaanse nuus na SABC3 te skuif.

Buitendien is dit die vraag hoever Maroela Media se groei heeltemal danksy goeie joernalistiek kom. Die meeste nuus is naamlik berigte met slegs feite, wat nouliks joernalistieke diepgang het. Slegs die nuuskommentaar bied goeie insig in die nuusgebeure. Tewens die debatte is van goeie gehalte, maar ongelukkig is daar nog seker ruimte vir meer verskillende menings.

Tewens is die daling van die Afrikaanse koerante se webwerwe se populariteit ‘n logiese gevolg van die betaalmuur wat hulle nou op die webwerwe geïnstalleer het. Nie almal is lus om te betaal vir die nuus – inklusief hierdie skrywer. Dus party mense besoek nie langer die webwerf van die Naspers dagblaaie nie. Dit is die prys wat Media24 met die sluiting van Nuus24 betaal.

Maar dit is nog steeds ‘n groot opsteker vir Maroela Media is dat sy ook meer leserstalle trek as Rapport se webwerf, wat wel gratis is. Dit terwyl die koerant se beriggewing die laaste tyd weer verbeter.

Op die ou einde bied die opkoms van Maroela Media kanse, maar daar moet gewaak word vir ‘n tekort aan diepgang in die beriggewing. Maroela Media sal homself nog verder moet ontwikkel om daadwerklik ‘n kwaliteitdiens te word. Ek dink Maroela Media sal eerder ‘n tipe News24, met al sy susterwebwerwe moet word, om regtig ‘n belangrike speler in die Afrikaanse medialandskap te word.

En as jy nie van Maroela Media hou nie – die webwerwe van die dagblaaie Republikein en Die Son is nog altyd gratis. En Rapport kry elke Sondag ‘n spuit met gratis nuus.

En met geluk kan jy sommige artikels wat jy op Media24 se betaalde webwerwe kan lees, verniet op Republikein se webwerf lees… ^^

Redakteursnota: SAUK-besluit kan swartste dag vir Afrikaans nóg veroorsaak

Die SAUK se hoofkwartiere in die Uitsaaisentrum in Johannesburg (Foto: Mike Powell / Wikimedia Commons)

Ongeveer ‘n miljoen Afrikaanssprekendes sal die toegang tot televisieprogramme in hul taal verloor weens die besluit van die Suid-Afrikaanse Uitsaaikorporasie (SAUK) om die meeste Afrikaanse programme – inklusief die Nuus om 7 - vanaf SABC 2 na SABC 3 te skuif.

Die skuif moet per 14 Julie – na die einde van die FIFA Wêreldbeker Sokker - ingaan.

Die probleem is dat SABC 3 se sein minder wyd versprei word. So word SABC 3 se sein in die Noord-Kaap deur slegs 1 uitsaaitoring (in Alexanderbaai) uitgesaai. Die ander 13 uitsaaitorings in die Noord-Kaap saai nie SABC 3 se sein uit nie.

SABC 2, wat tans die meeste Afrikaanse programme uitsaai, word deur alle uitsaaitorings in die Noord-Kaap uitgesaai en het selfs ‘n beter dekking as SABC 1, wat deur 5 van die 14 uitsaaitorings uitgesaai word.

Dit beteken dat ongeveer ‘n half miljoen Afrikaanssprekendes in die Noord-Kaap die toegang tot televisie in hul taal sal verloor.

Die Wes-Kaap wat aansienlik meer Afrikaansprekendes tel as die Noord-Kaap, word ook hard getref. Die amper alle uitsaaitorings saai SABC 2 se sein uit, terwyl ongeveer 65% van die uitsaaitorings SABC 3 uitsaai. Dit beteken dat die aantal uitsaaitorings in die Wes-Kaap wat Afrikaanse programme uitsaai van 43 na 30 sal daal.

In die Oos-Kaap is die voetspoor van SABC 3 ook aansienlik kleiner. Waar 37 uitsaaitorings SABC 2 uitsaai, saai slegs 21 die sein van SABC 3 uit. En ‘n heel klompie van die torings wat nie SABC 3 uitsaai nie, staan juis in die westelike deel van die Oos-Kaap, waar Afrikaanssprekendes in die meerderheid is. So saai die uitsaaitorings in byvoorbeeld Willowmore en Burgersdorp geen SABC 3 uit nie.

In totaal sal die aantal uitsaaitorings in die Noord-, Oos- en Wes-Kaap wat Afrikaanse programme uitsaai daal van 94 na 52.

Omdat die 3,6 miljoen Afrikaanssprekendes in die gebied nie eweredig versprei is nie – danksy die bestaan van stede en dorpe, sal ‘n realistiese skatting sê dat ongeveer ‘n miljoen Afrikaanssprekendes die toegang tot televisieprogramme in hul taal sal verloor.

Wat besef moet word, dat hierdie Afrikaanssprekendes geen ander toegang tot media het nie, omdat hierdie mense dikwels te arm is om ‘n koerant te koop en geen toegang tot internet kan bekostig nie.

Dit is absoluut skokkend dat die SAUK so’n besluit neem. Dit is dalk – die transformasie van skole, universiteite en publieke ruimtes ten spyt – die swartste dag vir Afrikaans nóg.

Die redaksie van Die Afrikaanse opinieplatform vra die SAUK dringend om sy besluit te herroep.

Wysiging: Die SAUK ontken hy het besluit om sy Afrikaanse programme na SABC 3 te skuif. Die redaksie van Die Afrikaanse opinieplatform wys daarop dat die Nuus om 7 hierdie week van SABC 2 na SABC 3 sou skuif. Dit het egter nie gebeur nie, maar die program het bloot verdwyn, ten spyte van die aangekondigde skuif. Dit beteken dat ons moet wag tot 14 Julie om te sien wat die ontkenning en beloftes van die SAUK werklik werd is.

Wadehel Rapport?!

Rapport Nuusbus (Foto: Morné van Rooyen/Afrikaanse Wikipedia)

Almal wat my ken en sommige wat my nie ken nie sal weet dat ek weinig sin het aan sogenaamde ‘regse’ Afrikaner politiek. Hoekom presies jy water reservoirs wil besoedel en duisende der duisende onskuldige kinders, volwassenes en diere siek wil maak omdat jy ’n probleem het met die African National Congress se leierskap gaan absoluut my verstand te bowe. Ek is dan ook nie ’n groot aanhanger van instellings soos die sogenaamde Boeremag, die Boerekrisisaksie of PRAAG nie. Net anderdag toe gaan probeer ek ’n stuk lees van doktor Dan Roodt, wat ek wonder bo wonder deurgelees gekry het.

Dit lyk my mens moet oppas om van die ou te verskil. Want as jy hom gaan kwaad maak gaan hy ’n ellelange tirade teen jou skryf in die styl van: Barend is baie dom. Hy is uiters dom. Hy is regtig onnosel dom. Hy is laer as ’n primaat dom. Hy het nie kwalifikasie aan ’n Franse universiteit nie. Hy is verskriklik dom en praat nie goeie Afrikaans nie omdat hy so dom is.

Dit is om en by hoe die doktor oor Pierre de Vos geskryf het.

As sulks het ek nog nooit deelgeneem aan enige ‘boikot NASPERS’ veldtog nie, hoewel ek graag die koerante kritiseer wanneer ek voel kritiek moet uitgespreek word (en vandag is ook een van daardie dae). Dit sal vir my net eenvoudig ’n tragiese dag wees as die Afrikaanse koerante verdwyn.

Maar daar kom tog tye wat mens nie anders kan as om die gevoel te kry dat NASPERS wel soms hulle lesers teister, soos wat al hierdie ‘Boikot NASPERS’ mense heeltyd beweer nie. Die Rapport wat ek vandag gekoop het, het volgens my een van die swakste stories as voorblad gekies wat hulle moontlik kon. Die Waterkloof 4. ’n Video. Ja, dit sal miskien gewerk het op ’n geelpers koerant se voorblad, maar die hele saak laat ’n suur smaak in die mond.

En nee, dis nie nuuswaardig nie. Gaan ’n mens terug na die wortels van hierdie saak, dan is die gedrag van die menere en ook hulle families geensins onverwags of ’n skok nie. Trouens, ek dink hierdie mense geniet al die aandag wat op hulle gevestig word. Hulle het daardie jare al ’n ‘cowboy boyband’ beeld gehad. En geen berou getoon nie, en skynbaar niks omgegee nie.

Daar is baie mense soos die Waterkloof 4. Hulle is nie uniek nie. Maar mens sukkel om te verstaan hoekom juis húlle aandag kry. Ek kry die indruk dat Rapport dalk ’n persoonlike vendetta teen hierdie mense het. Of so nie, is dit dalk grootliks ’n poging om die koerant te verkoop met sensasie. Jare gelede, toe die daad gebeur het waarvoor hulle uiteindelik tronk toe was, was die storie wel nuuswaardig. Vandag is dit nie meer nie. Dis ’n verkiesingsjaar. En hierdie menere, oppervlakkig soos wat hulle ook al mag wees, het wel darem hulle vonnis uitgesit. Daar is mense wat losgelaat is omdat hulle kamstig ‘dodelik siek’ is, en dan mense aanrand en doen net wat hulle wil, alles omdat hulle die regte vriende het.

Wat my bo alles pla van hierdie voorbladstorie in vandag se Rapport, is die feit dat dit op die grens le van die stereotipering van wit blanke Afrikaanse mense. Dit was ’n nare ding wat gebeur het, en was ’n simboliese uitspeling van hoe mense die land gesien het daardie jare, en tot ’n groot mate vandag nog sien. Dit was die jaar 2007, en Thabo Mbeki was nog ons land se president. Mbeki het altyd gepraat van die 2 ekonomiese groepe in Suid-Afrika, een ryk en grootliks wit, die ander, grootliks arm en swart. Sedertdien het die land nie veel verander nie. Die gemiddelde swart Suid-Afrikaner verdien minder as R2500 per maand, teenoor die gemiddelde blanke wat om en by R 10 000 per maand verdien.

(Laasgenoemde, so terloops, vermoed ek, is die grootste enkele rede hoekom die Demokratiese Alliansie regstellende aksie en Swart Ekonomiese Bemagtiging steun, dinge wat soortgelyk is aan die ou Suid-Afrika, waar werksreservering aan die orde van die dag was. Die feit dat doktor Pieter Mulder so lang klag in die koerant hieroor geskryf het is nogal baie ironies)

Maar die Waterkloof 4 is NIE verteenwoordigend van die tipiese blanke Afrikaanse witmens in Suid-Afrika nie.

Ter versagting moet ek sê van Rapport, dat daar op die kwessie van geld gehamer was. Die woord ‘geld’ verskyn dan ook in die subopskrif. Daar word nie van ras in hierdie stuk gepraat nie, maar ongelukkig het hierdie saak baie baie bagasie en staan dit in die skadu van rassespanning.

In kort is dit nie ’n goeie voorblad nie. Hierdie storie verdien nie die voorblad nie. Dit is sensasioneel en tog eintlik vervelig. Natuurlik is nie alle ryk Suid-Afrikaners se gedrag soortgelyk nie, maar die van hulle wat so wil maak kan, want hulle het die geld. Hulle kan ook soesji eet van kaal vroue se lywe, en dié doen hulle ook, die wat voel hulle wil.

Ek hou daarvan om Afrikaans te kan lees, maar was dit nie vir die feit dat ek graag die Loopbaan gedeelte van die koerant wou sien nie, dan het ek nie vandag die koerant gekoop nie.

HELP: Ek’s nuusverslaaf

Nee, in teenstelling tot die meeste mense, lees ek geen koerante, webwerwe of tydskrifte in die kleinste kamertjie nie…

Elke keer as ek weer toegang tot internet kry, begin my rondtjie. Langs die nuuswebwerwe. As ek opstaan – vir Nederlandse begrippe baie vroeg  omstreeks 6:00 uur – het ek gewoonlik by Nuus24 se webwerf begin. Van die Afrikaanse en Nederlandse webwerwe wat ek besoek het hulle gewoonlik die eerste begin. De Telegraaf, die grootste Nederlandse koerant, se webwerf word gewoonlik vanaf 6:30 uur opgedateer. Ook die NOS, Nederland se onafhanklike staatsnuusdiens, se webwerf kry ’n eervolle besoek. Al die webwerwe kry ’n besoek as ek nog in my bed lê… Slimfone kan tog baie handig wees.

Nadat ek gestort het, is De Telegraaf deur die koerantloper by die huis besorg. Ek lees so 15 minute die belangrikste berigte in Nederland se grootste oggendkoerant.

Na my ontbyt gaan ek op pad universiteit toe. Tydens my reis na die universiteit lees ek die twee gratis Nederlandse dagblaaie Metro NL en Sp!ts. Dit bevat amper nuus en is gewoonlik meer die reis se tydverdryf.

Iewers in die dag surf ek ’n bietjie na Nuus24 (nou nie meer nie) of die Vlaamse koerant De Standaard. In die ure op die universiteit dat ek geen klas het nie, kan ook Maroela Media ‘n besoek verwag. Maroela Media se nuuskommentaar is altyd baie insiggewend en ek raai dit vir almal aan om te lees.

Terug huis toe is die enige nuuslose oomblik. Na die aandete gaan ek weer ’n bietjie rond oor die webwerf. Maroela Media, De Telegraaf en die NOS se webwerwe. Ook begin ek gewoonlik ’n stukkie te skryf vir hierdie webwerf, Die Afrikaanse opinieplatform. Soms skryf ek klaar en soms nie. My rekenaar staan vol met beginstukkies vir opinie-artikels. Ook besoek ek De Standaard se webwerf weer rond ’n uur of sewe.

Na ongeveer 8 uur in die aand raak die Afrikaanse webwerwe stil. Nederlandse webwerwe se intensiteit gaan omlaag. Een nuwe berig per uur raak standaard. Vir my is dit nie genoeg nie.

Dus ek gaan na die Amerikaanse dele van die Nederlandse taalgebied. Daar in Suriname en op die Nederlandse eilande in die Karibiese see is dit op daardie oomblik nog middag. Die webwerf van De Ware Tijd, die grootste koerant van Suriname, kry ’n besoek. Ook Versgeperst, die grootste Nederlandstalige nuuswebwerf van Curaçao, se joernaliste skryf lekker artikels.

Na hierdie rondjie gaan ek slaap. Genoeg nuus. Moeg na ‘n lang dag.

Elke uur van my dag is daar splinternuwe artikels oor die nuutste buitelandse nuus. Wat skryf hulle oor Amerika, oor Sirië? Is daar nog taalkwessies? Wat bring die lande se politieke kronkels nog? Politieke krisisse in Curaçao en België, korrupsie in Sint Maarten en Suid-Afrika. Blyk Suriname en Namibië se binnelandse beleid weer eens gevoelig te wees?

Ja. Ek is nuusverslaaf. Gewoonlik weet ek binne vyf minute van ’n groot gebeure. Om van die draadloos wat ook nog geluid produseer (lees: nuus verksaf) nie eens te praat nie.

Ek beken. Gelukkig is dit – buite Naspers se invloede – geen misdaad om nuusverslaaf te wees nie.

Maar sonder hierdie nuusverslawing en die kennis wat daaruit voortspruit, kon ek nooit hierdie opinie-artikels skryf nie. Hoewel, hierdie artikel is behoorlik opinieloos…

En die laaste nuus? Op ons tuisblad kan jy die skakels na Maroela Media en Die Republikein (Namibië) se nuutste berigte vind…

Nuwe Nuusflitse-diens het nouliks waarde

Die ‘Nasperssentrum’ in Kaapstad. Die gebou is die hoofkantoor van Naspers. Ook Media24 en Nuusflitse is hier gevestig.

Op 1 Augustus het Media24 sy nuusdiens Nuus24 gestop. Nuus24 se webwerf, inklusief sy argief het verdwyn. Media24 het die diens omgeskep tot Nuusflitse. Nuusflitse se “berigte” is bereikbaar via nuus24.com of via Beeld, Die Burger en Volksblad se webwerwe.

Wie gaan kyk na Nuusflitse se ‘nuusberigte’, word verseker teleurgestel. Die ‘nuusdiens’ dra sy naam toepaslik. Die berigte is soos flitse so kort. Die gemiddelde berigte is 5 tot 7 sinne lank. Geen agtergrond word gegee nie. Geen toeligting word gegee nie. Dis net ‘n weergawe van die feite.

‘n Berig soos hierdie:

Madiba is nie ontslaan

JOHANNESBURG. – Die presidensie het Saterdag gesê berigte dat oudpres. Nelson Mandela uit die hospitaal ontslaan is, is onwaar.

“Madiba is steeds in die hospitaal in Pretoria en hy bly in ‘n kritieke maar stabiele toestand. Sy toestand is soms onstabiel, maar hy reageer op mediese behandeling,” het Mac Maharaj, woordvoerder van die presidensie, gesê.

Verskeie nuusagentskappe het Saterdag berig dat Mandela uit die hospitaal ontslaan is.

Die berig mag dalk korrek wees, maar die berig roep talle vrae op. En vir ‘n leser wat net gratis Afrikaanse nuus van Media24 wil/kan lees, kom die berig nogal onverwag. In so’n berig moet minstens vertel word wie gesê het Mandela het die hospitaal verlaat. Ook word verwag dat die leser die antwoorde op die volgende vrae weet:

  1. In watter hospitaal is Madiba?
  2. Watter nuusagentskappe het dit berig?
  3. Sedert wanneer is Mandela in die hospitaal?
  4. Hoekom is Mandela in die hospitaal?

As die leser slegs op Media24 se gratis Afrikaanse nuus moet vertrou (lees: Nuusflitse), weet die leser die antwoorde nie. Hiermee oortree Nuusflitse een van die belangrikste joernalistieke grondreëls: volledigheid. Die artikel is nie volledig nie.

Johannes Froneman skryf op Maroela Media oor sy afsku oor die SA Akademie vir Wetenskap en Kuns se besluit om Koos Bekker, uitvoerende hoof van Naspers, die Frans du Toitmedalje vir bedryfsleiding toe te ken. Hoewel ek met Froneman se joernalistieke redes saamstem hoekom Bekker die prys eintlik nie behoort te kry nie, stem ek, weens bedryfsmatige redes, wél saam met die toekenning.

Die Akademie gaan nie net oor taal. Die Akademie gaan ook oor wis- en natuurkunde en óók oor die wetenskap van bedryfbestuur. As ‘n mens kyk na die bedryfbestuur en finansiële resultate van Naspers as geheel, is Bekker se beleid amper ongesien. Sy beleid is ongesien doeltreffend. By tradisonele bedryfsvoering kyk bedryfsleiers dikwels na kwaliteit of kwantiteit. By moderne bedryfsvoering kyk bedryfsleiers eerder na doeltreffendheid. En Bekker het dit as een van die eerste gesien. Naspers se bedryfsvoering is vanuit ‘n finansiële en aandeelhouersoogpunt ‘n ligtend voorbeeld. In hierdie lig is die toekenning van die Frans du Toitmedalje vir bedryfsleiding volgens protokol.

Terug naar Nuusflitse. Die feite-weergawe van Nuusflitse se berigte, waarin geen plek vir besinning en agtergrondinligting is nie, kan baie as doeltreffend omskryf word. Dit pas tipies in die Naspers-strategie. Maar Nuusflitse, en sy maatskappy, Media24, is nie ‘n gewone bedryf nie. Dit is ‘n diens. Dit is nie Ir.Deto of Tescent nie. Naspers kan nie WeChat op dieselfde manier bestuur as Tescent nie. WeChat, met meer as 400 miljoen gebruikers, is nes Nuusflitse ‘n Naspers-diens. Dit is ‘n diens wat direkte kontak met mense onderhou. Dit verlang ‘n ander bestuur as ‘n bedryf wat met bedrywe handel. Dalk moet Koos Bekker dít nog sien.

Eerder het ek al geskryf dat veranderings op Naspers se Afrikaanse persmark groot intellektuele gate in die Afrikaanse wêreld slaan. Die joernalistieke vlak daal baie vinnig. So het Hannelie Booyens, Rapport-redakteur, na verluid ook gesê.

As Nuusflitse se slagspreuk daadwerklik ‘doeltreffend‘ was, kon Media24 ook nuusflitse slegs via twitter versprei. Kort, vinnig, baie nuus, 1 werkplek. En dus kan ‘n mens die twitter-nuusflitsediens met slegs ‘n paar medewerkers 24 uur per dag goedkoop aan die gang hou.

Want laat ons goed beskou. Nuusflitse se ‘artikels’ bevat nouliks meer inligting as die gemiddelde twiet. Dit maak dat Nuusflitse nouliks waarde het. Dit was ‘n groot fout om Nuus24 te sluit. Ek voel regtig jammer vir die ou Nuus24-redaksie.